Όραμα και Εκπαιδευτική Πρακτική του σχολείου μας

Κατευθυντήρια αρχή του εκπαιδευτικού έργου που παράγεται στο σχολείο μας είναι η παραδοχή ότι η σχολική μονάδα αποτελεί τόσο εστία παροχής γνώσεων στους μαθητές όσο και βασικό φορέα κοινωνικοποίησής τους και διάπλασης του χαρακτήρα τους.
Θεμελιώδης πυλώνας της παροχής γνώσεων είναι η διδασκαλία, στο πλαίσιο της οποίας η σταδιακή διεύρυνση και εμβάθυνση του γνωστικού ορίζοντα των μαθητών πραγματοποιείται στη βάση της θεματικής πολυμέρειας, της επιστημονικής εγκυρότητας και της δόκιμης παιδαγωγικής πρακτικής. Υπό τους όρους αυτούς και για την επίτευξη του καλύτερου δυνατού μαθησιακού αποτελέσματος, χρησιμοποιούνται στο σχολείο μας ποικίλες μέθοδοι και κατάλληλα εποπτικά μέσα. Μεταξύ των τελευταίων, σημαντικό ρόλο στη διδακτική πράξη διαδραματίζουν οι σύγχρονες ηλεκτρονικές υποδομές στο πεδίο της πληροφορίας και των επικοινωνιών, δεδομένου ότι στο σχολείο μας έχει εγκατασταθεί και χρησιμοποιείται πρωτοποριακή σχετική τεχνολογία, η οποία εκτός των άλλων περιλαμβάνει διαδικτυακή πρόσβαση διαθέσιμη σε όλους τους κύριους χώρους, διαδραστικά συστήματα και εφαρμογές τηλεδιασκέψεων.


Ακόμη, για την πνευματική καλλιέργεια των μαθητών μέσω της βιωματικής μάθησης, έχουν ενταχθεί στο σχολικό πρόγραμμα στοχευμένες εκπαιδευτικές επισκέψεις σε χώρους πολιτισμού, όπως είναι οι αρχαιολογικοί χώροι, τα μουσεία και τα θέατρα. Τον ίδιο στόχο εξάλλου υπηρετεί επικουρικά και η παρακολούθηση από τους μαθητές επιλεγμένων θεατρικών παραστάσεων και κινηματογραφικών ταινιών εντός του σχολείου.
Εξίσου σημαντικός είναι στο σχολείο μας ο ρόλος της βιωματικής μάθησης στην περιβαλλοντική και τη φιλανθρωπική ευαισθητοποίηση των μαθητών μέσω της συμμετοχής τους σε σχετικές δραστηριότητες. Επίσης, τον ίδιο τύπο μάθησης υπηρετεί η ενεργός ανάμειξη των μαθητών στην έκδοση σχολικού περιοδικού, πράγμα που συμβάλλει ουσιωδώς στην ανάπτυξη εκ μέρους τους τόσο ατομικών όσο και κοινωνικών αρετών και δεξιοτήτων.
Αν στα προαναφερόμενα προστεθεί και η μέριμνα για ενημέρωση των μαθητών από ειδικούς σχετικά με ζητήματα αιχμής, όπως είναι αυτά της υγείας και του επαγγελματικού προσανατολισμού, συμπληρώνεται επαρκώς το όραμα του σχολείου μας: όλοι μας, ως μέλη της σχολικής κοινότητας, καταφάσκοντας στην πράξη την πλατωνική αρχή ότι η παιδεία είναι το μέγιστον μάθημα, συνεργαζόμαστε μεταξύ μας με ζήλο και δημιουργικότητα, έχοντας απαιτήσεις από τον εαυτό μας και παραμένοντας γι' αυτό πάντα γόνιμα ανήσυχοι.

Attachments:
Download this file (ORAMA.pdf)ORAMA.pdf[ ]235 kB