Οι Εκπαιδευτικοί Ομίλοι στοχεύουν να διαμορφώσουν ένα περιβάλλον από ερεθίσματα και δυνατότητες επιλογών, που θα διεγείρουν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την ευελιξία της σκέψης των μαθητών. Κάθε μαθητής/τρια συμμετέχει σε έναν ή δύο από τους εκπαιδευτικούς ομίλους που λειτουργούν την τρέχουσα σχολική χρονιά. Ακολουθούν οι περιλήψεις των τριών(3) ομίλων.

Εκπαιδευτικός Όμιλος: Διαχείριση Συγκρούσεων στο Σχολείο-Διαμεσολάβηση

Η Σχολική Διαμεσολάβηση είναι μία πρακτική επίλυσης των σχολικών συγκρούσεων και εφαρμόζεται με το διάλογο, την ενσυναίσθηση και την ενεργητική ακρόαση. Αποτελεί μία μορφή ειρηνικής επίλυσης επιθετικών συμπεριφορών, η οποία οργανώνεται και εφαρμόζεται εντός του σχολικού πλαισίου, μεταξύ των μαθητριών, μαθητών, ως εναλλακτική πρακτική που αντικαθιστά το πειθαρχικό σύστημα τιμωρίας. Τα οφέλη της Σχολικής Διαμεσολάβησης είναι πολύπλευρα και πολυδιάστατα για τους μαθητές και τη σχολική μονάδα.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές αναμένεται να μάθουν:

  • Να εξοικειώνονται με την επίλυση των προβλημάτων ή των διαφορών τους.
  • Να αποκτήσουνυπευθυνότητα με το να συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων για θέματα που τους αφορούν.
  • Να διαχειρίζονται τους φόβους και τα αρνητικά τους συναισθήματα σε ένα πλαίσιο ενσυναίσθησης, αποδοχής και γνησιότητας.
  • Το δικαίωμα της ατομικότητας και της ισότητας.
  • Την αποδοχή της διαφορετικότητας.
  • Την ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς. 

Με την λήξη του προγράμματος αναμένεται: 

  • Η γενική μείωση των επιθετικών συμπεριφορών, πειθαρχικών προβλημάτων και αποβολών.
  • Η ανάπτυξη στρατηγικών διαχείρισης μελλοντικών προβλημάτων.
  • Η λογική ενός συνεργατικού σχολείου μέσα στο οποίο οι μαθητές καλλιεργούν δεξιότητες συνεργασίας, αυτονομίας και εποικοδομητικού διαλόγου.
  • Η διάθεση των μαθητών να επιλύουν τις διάφορες τους οι ίδιοι, ειρηνικά μέσα από την διαμεσολάβηση.
  • Η εμπέδωση προοδευτικά ένα κλίμα ασφάλειας, ισότητας και δικαιοσύνης.

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Ιωάννης Μπέμπης, Φιλόλογος


 

Εκπαιδευτικός Όμιλος: Ρομποτική / Εφαρμογές STEM: Σχεδίαση και υλοποίηση απλών ηλεκτρικών κυκλωμάτων αυτοματισμού με τη χρήση του μικροελεγκτή Arduino Uno

Το STEM αποτελεί μια διεπιστημονική προσέγγιση της γνώσης που εφαρμόζεται στην επίλυση πραγματικών (αυθεντικών) προβλημάτων, αξιοποιώντας γνώσεις, μεθόδους και τεχνικές από τα γνωστικά πεδία των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών. Με την εκπαίδευση STEM οι μαθητές καλλιεργούν δεξιότητες και στάσεις που είναι απαραίτητες για τον ενεργό πολίτη του 21ου αιώνα.

Σκοπός

Ο σκοπός της συγκεκριμένης δράσης είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τον τρόπο με τον οποίο συνδυάζεται ο προγραμματισμός με τη σχεδίαση ηλεκτρικών κυκλωμάτων για τη δημιουργία διατάξεων αυτοματισμού. Οι μαθητές θα έχουν έτσι την ευκαιρία να διαπιστώσουν τη χρησιμότητα των εφαρμογών του αυτοματισμού στην επίλυση προβλημάτων της καθημερινής ζωής.

Στόχοι

Οι μαθητές επιδιώκεται να

  • ασκηθούν στη δημιουργία απλών ηλεκτρικών κυκλωμάτων αξιοποιώντας γνώσεις από τη Φυσική της Γ΄ Γυμνασίου,
  • να διακρίνουν τα βασικά στοιχεία του μικροελεγκτή Arduino Uno (τροφοδοσία, θύρες εισόδου/εξόδου),
  • γνωρίσουν τις βασικές εντολές για τον προγραμματισμό του μικροελεγκτή Arduino στο περιβάλλον Arduino IDE,
  • συντάσσουν τον κατάλληλο κώδικα και να τρέχουν το αντίστοιχο πρόγραμμα για τη λειτουργία μιας εφαρμογής, στο περιβάλλον Arduino IDE,
  • συσχετίζουν τη λειτουργία του κυκλώματος με εφαρμογές της καθημερινής ζωής,
  • εξοικειωθούν με βασικές εφαρμογές των ΤΠΕ (δημιουργία συνεργατικών εγγράφων, κατασκευή blog, δημιουργία padlet),
  • αναπτύξουν κοινωνικές, επικοινωνιακές και συνεργατικές δεξιότητες.

Μετά το τέλος του προγράμματος οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν την αξία της εκπαίδευσης STEM και τη χρησιμότητά της για την επίλυση πολλών καθημερινών εφαρμογών, που καθιστούν τη ζωή τους ευκολότερη. Για παράδειγμα ο 5 απομακρυσμένος έλεγχος συσκευών, ο χρονισμός των φαναριών κυκλοφορίας, η διαχείριση της κίνησης των αεροπλάνων και των τρένων, τα φώτα που ανάβουν αυτόματα μόλις πέσει το σκοτάδι, οι αισθητήρες παρκαρίσματος, η λειτουργία του συναγερμού και πολλές άλλες εφαρμογές βασίζουν τη λειτουργία τους στις δυνατότητες που παρέχει η εκπαίδευση STEM.

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Παναγιώτης Κρητικός, Φυσικός


Εκπαιδευτικός όμιλος : Enter στον κόσμο

Η θεματική του ομίλου είναι η εξής:

  • Καταγραφή και σχολιασμός της σχολικής και κοινωνικής ζωής με δραματοποίηση (βιντεοδρώμενα, videoclips, animation, πολυμεσική καταγραφή, κτλ).
  • Οι μαθητές συλλέγουν αυθεντικό ψηφιακό υλικό μέσω αναζήτησης στο διαδίκτυο. Η αναζήτηση είναι ελεύθερη ως προς τα πολυμεσικά αρχεία και επιλεκτικά κατευθυνόμενη ως προς τα θέματα αναφοράς. Θα δοθεί βαρύτητα στον εντοπισμό και στην αξιοποίηση πηγών πληροφόρησης. 
  • Έπειτα οργανώνουν και συνθέτουν τις πληροφορίες συνεργατικά. Εργάζονται σε ηλεκτρονικά περιβάλλοντα για την παραγωγή πολυτροπικών κειμένων. Θα αποκτήσουν κοινωνικές δεξιότητες και θα εργαστούν ομαδοσυνεργατικά.
  • Οι μαθητές οικοδομούν ενεργητικά τη νέα γνώση εμπλουτίζοντας τις ήδη υπάρχουσες.
  • Εξοικειώνονται με τη χρήση των ΤΠΕ στο πλαίσιο του ψηφιακού γραμματισμού.
  • Αξιοποιούν την τεχνολογία για την πραγμάτωση των στόχων του αναλυτικού προγράμματος σπουδών. (χρήση της Ελληνικής και της Αγγλικής γλώσσας-κατανόηση και σύνθεση)

Κατά την διάρκεια του προγράμματος αναμένεται να αναρτηθούν τουλάχιστον πέντε τεύχη στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Εύχαρις Σιγανού, Αγγλικής Φιλολογίας

                                           Γεώργιος Μανουσάκης, Φιλόλογος